
.jpg)
ISO 10002
ISO 10002 standardı, kuruluşların müşteri şikayetlerini doğru bir şekilde yöneterek müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlar. Standard, müşteri şikayetlerinin yönetimi için gerekli ilkeleri ve prosedürleri açıklar. ISO 10002 belgelendirme sürecinde Kalitelog Danışmanlık, işletmelere profesyonel danışmanlık hizmeti sunar.
Bugünün şirketleri için en önemli kurumsal hedeflerden biri müşteri memnuniyetini artırmaktır. Bu, müşterilerden gelen şikayetleri doğru bir şekilde almak, değerlendirmek, çözüm üretmek ve müşterilere geri bildirim yapmakla sağlanır. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi şirketlere müşteri şikayetlerini hızlı, doğru ve kolay bir şekilde yönetmek için gereken ilkeleri ve prosedürleri açıklar. Standard, kapsam, normatif referanslar, terimler ve tanımlar, kılavuz ilkeler, şikayetleri ele alma çerçevesi, planlama, tasarım ve geliştirme, şikayetleri değerlendirme süreci ve bakım ve iyileştirme bölümlerini içerir. Tüm bu adımları sistematik bir şekilde uygulayan şirketler, ürün ve hizmet kalitesini artırarak rekabet güçlerini yükseltebilirler.
